Translate

Evolució de l'automòvil

1769 . El primer vehicle propulsat a vapor va ser creat per Nicholas -Joseph Cugnot setembre . Es tractava d'un veritable tricicle amb rodes de fusta , llantes de ferro i pesava 4,5 tones .
1801 . Apareixen els primers taxis a vapor .
1840 . Carro de vapor amb capacitat per a 18 passatgers.
1860 . Amb el belga Etienne Lenoir , qui va patentar el primer motor a explosió . Però aquest seguia sent el principi . Van passar un parell d'anys fins que l'alemany Gottlieb Daimler va construir el primer automòbil propulsat per un motor de combustió interna en 1866 . Començaria llavors una nova indústria i un nou mercat .
1876 ​​. Motor de combustió interna . L'únic pistó de què disposa la màquina aquesta muntat en forma horitzontal .
1881 . Vehicle Elèctric de Jeantaud . El corrent necessària per al seu funcionament la proporcionen vint bateries .
1883 . Primer motor de gasolina d'alta velocitat . Maybach disseny i construir el motor .
1885.04.03 . El constructor alemany de motors i automòbils Gottlieb Wilhelm Daimler registra la patent ( DRP 34926 ) d'una " màquina motriu de gas o bé a petroli" . Aquesta patent s'aplica al primer motor previst exclusivament per al seu muntatge en un vehicle .
1885.08.29 . Es patenta a Alemanya ( DRP 36423 ) l'anomenat " vehicle de muntura " de Gottlieb W. Daimier .
1885.11.10 . Paul Daimier , fill del constructor Gottlieb W. Daimler , realitza a Stuttgart el primer viatge públic amb l'anomenat " vehicle muntura " , que per la seva forma està considerat l'antecessor de les posteriors motocicletes .
1886.01.16 . El tribunal de justícia de l'imperi alemany anul·la · la les parts més essencials de la patent atorgada a Nikolaus August Otto el 1877 pel motor de quatre temps . Aquesta decisió suposa el lliure accés al mercat per nombrosos fabricants de motors .
1886.01.29 . L'empresari alemany Karl Benz , originari de Mannheim , obté una patent per a un " vehicle amb motor de gas" . El 4 de juny , apareix la primera notícia de premsa sobre aquest tipus de vehicle al diari Neue Badische Landeszeitung .
1886 , octubre . Al riu Neckar , un vaixell inicia un viatge de prova , impulsat per un motor Dairnler . Daimler treballa en motors aptes per al muntatge en diferents tipus de vehicles .
1886 . L'empresa francesa De DionBouton & Trépardeux de Puteaux ofereix per catàleg vehicles amb propulsió a vapor .
1886 . L'empresari nord-americà William Crapo Durant adquireix una fàbrica de carruatges en Coldwater i crea la Flint Road Cart Company . El 1908 , Durant funda l'empresa General Motors.
1886 . Al recinte de la fàbrica de Motors Esslingen es realitza una prova amb un " cotxet " amb motor Daimler .
1887.09.23 . Un tramvia equipat amb un motor procedent dels tallers Daimler emprèn el seu primer viatge a Bad Cannstatt . ( Alemanya ) .
1887 . El constructor danès Albert F. Hammel construeix un vehicle de quatre rodes amb motor de combustió interna .
1887 . En Bad Cannstatt , Gottlieb W. Daimler posa - en funcionament la seva fàbrica , recentment adquirida .
1888 , agost . Berta Benz , l'esposa de l'empresari i constructor d'automòbils Karl Benz , emprèn el primer viatge li llarga distància en la història de l'automòbil . Amb el viatge de Mannheim a Pforzheim en un vehicle Benz de tres rodes , posa de manifest l'aptitud del vehicle per al seu ús quotidià . La intenció d'aquesta espectacular acció , com a campanya de publicitat per als vehicles de la seva comandament, produeix l'efecte desitjat .
1888 , setembre. En l'exposició de màquines motrius i operadores de Munic , Karl Benz presenta un automòbil , com a primer fabricant alemany .
1888 . Émile Roger , representant de l'empresa Benz a França , és el primer comprador d'un automòbil Benz .
1888 . L'empresari nord-americà William Steinway , de Long Island ( Nova York ) , adquireix el dret d'explotació de les patents Daimler i funda la Daimler Motor Company
1888 . L'enginyer Andrew Lawrence Riker funda la Riker Electric Motor Company i el 1898 la Riker Vehicie Company per a la fabricació de cotxes elèctrics . A partir de 1902 , Riker treballa com a vicepresident i enginyer cap en la Locomobile Company of America .
1888 . El constructor vienès Siegfiied Marcus encarrega a la fàbrica de maquinària Adamsthal a Bohèmia la fabricació d'un vehicle amb motor de combustió interna . En els anys successius , aquest vehicle serà considerat erròniament corn el primer automòbil .
1888 . En Brigthon , Magnus Volk construeix el seu primer cotxe elèctric de tres rodes . Més endavant , ven un vehicle de quatre rodes a la cort del sultà turc .
1888 . El veterinari i cirurgià escocès John Boyd Dunlop inventa de nou el pneumàtic amb cambra d'aire . Ja en 1845 , el britànic William Thomson patentar la primera roda d'aire .
1889.03.15 . A l'Exposició Universal de París es presenta per primera vegada l'automòbil al gran públic .
1889.06.09 . Gottlieb W. Daimler inscriu la patent del motor de dos cilindres en V.
1889.01.11 . L'empresària francesa Louise SARAZIN i Gottlieb W. Daimler signen un acord sobre l'explotació de les llicències Daimier a França . SARAZIN posa les llicències a disposició Panhard & Levassor (Juliol 1890) .
1889 . Wilhelm Maybach , que treballa per Gottlieb W. Daimler , construeix l'anomenat " vehicle Daimler amb llantes d'acer" .
1889 . L'enginyer alemany Emil Capitaine desenvolupa un motor de combustió de dos temps d'alta compressió . Amb això , crea un antecessor al motor dièsel ( 1923.09.10 ) .
1889 . Leon Serpollet construeix a la fàbrica Peugeot seu tercer vehicle a vapor de tres rodes .
1889 . El ciclista britànic W. Hume guanya una carrera amb una bicicleta equipada amb pneumàtics amb cambra d'aire de J. B. Dunlop . El 1895 , l'empresa francesa Michelin ofereix pneumàtics desmuntables per a automòbils .
1890.05.15 . Karl Benz funda a Mannheim l'empresa Benz & Cia . , Rheinische Gasmotorenfabrik .
1890.11.28 . La Daimler MotorenGesellschaft de Bad Cannstatt es converteix en societat anònima . Amb aquesta mesura , l'empresa pretén millorar la seva base de capital .
1890 . Panhard & Levassor comença a París la producció de motors bicilíndrics amb llicència Daimler . L'empresa equipa amb aquests motors als vehicles de fabricació pròpia .
1890 . L'empresari milanès Guiseppe Ricordi importa el primer automòbil amb motor de combustió interna a Itàlia , probablement un tricicle Benz . Més endavant , ell mateix construeix un vehicle a vapor , però torna als motors de gasolina i importa , entre d'altres , vehicles de l'empresa Benz , els quals promociona com Ricordi - Benz .
1891 , setembre. Henry Ford s'incorpora a la Edison Illuminating Company . El 1903 , funda la Ford Motor Company i es converteix en el fabricant d'automòbils amb més èxit dels Estats Units ( 1908 ) .
1891 . El nord-americà William Morrison emprèn la seva primera sortida experimental a Des Moines ( Iowa ) amb un vehicle elèctric . Dos anys després presenta la seva construcció a l'Exposició Universal de Chicago .
1891 . Un vehicle Peugeot participa, sense competir , en la cursa ciclista ParísBrest -París . El vehicle arriba a una velocitat mitjana aproximada de 15 km / h ( 1894.07.22 ) .
1891 . L'empresa Societé Nationale de Construction de Moteurs H. Tenting , de Boulogne - sur-Seine , que des de 1884 es dedica a la fabricació de motors de gas , construeix el seu primer automòbil amb accionament per rodes de fricció .
1891 . Panhard & Levassor desenvolupa el System Panhard , segons el qual el motor es disposa a la part davantera del vehicle , accionant les rodes del darrere . Aquest principi de construcció s'imposa a poc a poc i serà aplicat per la majoria dels fabricants .
1892 . Wilhelm Maybach desenvolupa el carburador amb tovera d'injecció per obtenir una millor adaptació de la barreja de carburant a la potència del motor.
1893.02.23 . L'enginyer alemany Rudolf Diesel obté la patent per a un motor de combustió interna que treballa sense bugies i disposa d'autoencesa . El seu desenvolupament proporciona la base per al motor que , posteriorment , portarà el seu nom ( 1923.09.10 ) .
1893.01.05 . A l'Exposició Universal de Chicago s'exhibeixen els vehicles Benz i Daimier . El vehicle Benz és el primer cotxe d'importació dels Estats Units . El fabricant nord-americà KellerDagenhardt presenta un vehicle elèctric . No obstant això , la presentació dels automòbils no desencadena la demanda esperada pels fabricants .

1893.09.20 . A Springfield ( Massachusetts ) , Frank Duryea prova el vehicle a motor construït per ell , amb el seu germà Charles .
1893 . Frederick R. Simms funda a Anglaterra la Daimler Motor Syndicate Ltd per a l'explotació de les patents Daimler a Gran Bretanya .
1893 . El nord-americà Ransom E. Olds ven un vehicle d'experimentació amb accionament per vapor a una empresa londinenca per a la seva utilització a l'Índia . És el primer automòbil fabricat als Estats Units que s'exporta fora del país .
1893 . La Daimler Motoren - Geselischaft , Bad Cannstatt , inaugura la primera empresa del món de cotxes per a serveis públics ( taxis ) .
1893 . A Dessau , Alemanya , el mestre mecànic de la cort, Friedrich Lutzmann , comença a fabricar vehicles de motor , seguint la línia de Karl Benz . El 1899 , l'empresa es traspassa a Opel .
1894.07.22 . El diari Le Petit Journal convoca la primera cursa de cotxes . Els vehicles recorren el trajecte París- Rouen ( 126 km ) . No obstant això , no es concedeix el premi al guanyador - un vehicle a vapor del tipus De Dion - Bouton - per no haver complert tots els requisits en la graella de sortida.
1894 . Els germans suecs Jöns i Anders Cederholm presenten un vehicle amb un motor bicilíndric .
1894 . Elwood G. Haynes encarrega als germans Edgar i Elmer APPERSON la construcció d'un automòbil segons les seves indicacions . Anys després , Haynes reclama per a si mateix haver estat el primer fabricant d'Estats Units , qüestionant aquest fet a Frank Duryea .
1894 . A Detroit , Charles B. King presenta en públic el seu automòbil amb motor de quatre cilindres . Aquest vehicle , que en el seu temps no supera l'estat de prototip , es fabrica més endavant en el centre de la indústria nord-americana d'automòbils .
1894 . Enrico Tremadi construeix el primer automòbil italià amb motor de combustió interna . El seu vehicle tricicle amb tracció en una sola roda posterior es fabrica , de manera millorada , a partir de 1896 , a l'empresa Miari Giusti & Co a Pàdua .
MORT:
Nikolaus August Otto ( 1832.06.14 , Holzhausen 1891.01.26 , Colònia ) . El 1876 , Otto havia construït el primer motor de quatre temps . El constructor francès Alphonse Beau de Rochas ja ho havia inventat el 1862 , però sense haver arribat a construir. Otto, que desconeixia aquest invent , va realitzar després el seu propi motor , però el 1886 , va perdre els drets de la patent per decisió judicial .
1895.11.28 . El diari Chicago Times- Herald convoca la primera cursa d'automòbils als Estats Units . El guanyador és Frank Duryea en un vehicle propi .
1895 . A Gran Bretanya es publica la primera revista d'automòbils : The Autocar .
1895 . En Tunbridge Wells se celebra la primera exposició d'automòbils de Gran Bretanya , tot i que es tracta més aviat d'una exhibició de vehicles de propietat privada .
1895 . Els germans Charles i Frank Duryea funden a Lansing ( Michigan ) la Duryea Motor Wagon Company . Es tracta de la primera empresa creada als Estats Units per dedicar-se a la fabricació comercial d'automòbils .
1895 . Georg B. Seldon registra una patent que limita el desenvolupament de l'automòbil als Estats Units , ja que obliga a tots els fabricants a treballar amb llicència .
1895 . Es publica als Estats Units The horseless Age ( L'era sense cavalls ) , la primera revista de l'automòbil .
1895 . L'empresa Continental Caoutchuk i Guttapercha Companie AG , de Hannover , comença la producció de pneumàtics amb cambra d'aire per a automòbils .
1895 . El francès Léon Bollée ofereix el seu Voiturette , el primer vehicle de sèrie amb pneumàtics d'aire .
1896 . A Coventry (Gran Bretanya ) es funda la Daimler Motor Syndicate Ltd , que fabrica sota llicència els motors Daimler .
1896 . Henry Ford construeix el seu primer vehicle de motor Quadricycle ( quadricicle ) i realitza les primeres proves dinàmiques . El mateix any , Ransom Eli Olds i Alexander Winton acaben també els seus primers vehicles experimentals .
1896 . Georg H. Morill ( fill ) , de Norwood ( Massachusetts ) entra a la història com el primer comprador nord-americà d'un automòbil , en adquirir un vehicle fabricat pels germans Duryea .
1896 . Heinrich Ehrhardt funda la fàbrica Eisenach i comença a fabricar sota llicència l'automòbil francès Decauville . Aquest vehicle es comercialitza sota el nom de Wartburg .
1897.01.05 . L'empresa Benz , de Mannheim , fabrica el cotxe número 1.000 i es converteix en el fabricant més antic i més gran.
1897.09.30 . A Berlín es celebra el primer Saló de l' Automòbil d'Alemanya amb vehicles Benz , Daimler i Lutzmann .
1897 . A Hartford , Connecticut , Estats Units , es funda la Pope Manufacturing Company per a la fabricació dels cotxes elèctrics Columbia . Pope convida a la premsa i ofereix per primera vegada als periodistes la possibilitat de provar un automòbil .
1897 . L'empresa suïssa SULZER GERMANS construeix el primer motor dièsel .
1897 . Un vehicle Winton realitza als Estats Units el primer viatge de llarg recorregut a través de 800 milles entre Cleveland i Nova York . Durant deu dies , Alexander Winton condueix 78,43 hores .
1897 . Als Estats Units , se signa la primera assegurança d'automòbil. Com a pauta per a la redacció d'aquesta assegurança s'utilitza la pòlissa de l'assegurança per a carruatges de cavalls .
1897 . Es presenta com a primer vehicle familiar el De Dion - Bouton - Voiturette de quatre places .
1898 . Louis Renault construeix el seu primer vehicle i funda una de les empreses més prestigioses i antigues de la indústria de l'automòbil .
1898 . William I. Mezger · la a Detroit la primera botiga d'automòbils . Per primera vegada porta a terme una venda no realitzada directament entre fabricant i comprador .
1898 . Es publica a Alemanya Der Motorwagen , la primera revista de l'automòbil . La revista és l'òrgan del primer club .. d'automòbils alemany, el Mitteleurop Schengen Motorwagen - Verein , fundat el 1897 .
1898 . Després de l'absorció de l'empresa Lutzmann , Opel comença a fabricar automòbils de tot tipus .
1899 . Amb la producció del Oldsmohile , Ransom Eli Olds introdueix la motorització massiva als Estats Units .
1899 . A Itàlia es funda la Fabbrica Italiana Automobili Torino ( FIAT ) , que es converteix en poc temps en el fabricant més important del país .
1899 . Al Broadway novaiorquès , Percy Owen inaugura un establiment de venda de cotxes on s'ofereixen els vehicles Winton .
1899 . August Horch presenta el seu primer cotxe a la seva fàbrica de Colònia ( Alemanya ) .
1899 . A Neustadt / Viena es funda la fàbrica Daimler d'Àustria .
MORTS:
Eugen Langen ( 1833-2.10.1895 ) . Fabricant, va ser el promotor de Nikolaus August Otto que va construir el primer motor de combustió de quatre temps . Langen era també soci de la fàbrica de motors de gas Deutz .
Emile Levassor ( mort el 1897.04.14 ) . Soci de l'empresa Panhard & Levassor , va ser un dels promotors de l'automòbil més importants de França . Conduïa seus propis prototips . Va morir a conseqüència d'un accident sofert en la carrera París- Marsella -París .
1900 . Nikolaus Dürkopp comença la fabricació de cotxes de competició que incorporen una innovació important : La transmissió s'efectua mitjançant cadenes en lloc de corretges . Aquest principi s'imposa al cap de poc temps .
1901.03.25 . Durant la Setmana de Niça , es presenta el primer Mercedes de quatre cilindres fabricat per la Daimler Motoren - Gesellschaft . Aquest automòbil marca pautes i serà imitat a tot el món .
1901 . A l'empresa Benz es munta el motor en la part davantera d'un camió . Aquest principi convenç i serà aplicat també en la fabricació dels vehicles de turisme . En aquests vehicles , la tracció s'efectua a través de les rodes del darrere .
1901 . Prússia ratifica el primer reglament policial per a la regulació del trànsit a Alemanya , el qual servirà d'exemple per reglaments semblants en altres països federals .
1901 . L'empresari berlinès Franz Sauerbier desenvolupa i construeix un radiador de tubs amb aletes .
1901 . Prop de la ciutat nord-americana de Beaumont ( Texas ) es localitza un gran jaciment de petroli . El preu per barril descendeix per sota dels cinc centaus . Aquest esdeveniment contribueix considerablement a la divulgació del motor de gasolina , atès que ni el vapor ni tampoc l'electricitat són tan assequibles ni tenen un preu tan competitiu
1901 . Louis Peter inicia la construcció de rodes de bicicleta amb llantes desmuntables . Aquesta innovació tècnica troba ràpidament imitadors .
1902 . A Hannover , entra en servei el primer vehicle de bombers motoritzat d'Alemanya. Els vehicles disposen de tracció a vapor i electricitat . Per als motors de gasolina sembla que encara no ha arribat el seu moment , atès que el servei de bombers no es decideix per ells .
1902 . El francès Lehwess intenta per primera vegada fer la volta al món en automòbil amb un model Panhard Passe - Partout . Partint de París , arriba Nischni Nowgorod , on el vehicle té una avaria irreparable .
1902 . L'empresa alemanya Dürkopp construeix el primer motor de sis cilindres , dissenyat per a turismes .
1902 . L'empresa nord-americana Pack ¿ IRD registra patent per la disposició en H del canvi de marxes , la qual s'imposa com a estàndard en tots els automòbils a nivell mundial .
1903 . Henry Ford funda la Ford Motor Company a Detroit , Estats Units, on s'inicia la primera sèrie amb el model A.
1903 . Amb motiu del tercer Saló de l'Automòbil de Berlín es presenten un encès electromagnètic i motors amb cilindres rectes .
1903 . Spyker construeix el primer motor de sis cilindres i el primer vehicle amb tracció a les quatre rodes dels Països Baixos
1903 . Henry Leland funda als EUA l'empresa Cadillac Motor Car , Company.
1903 . Per primera vegada es realitza la travessia del continent nord-americà d'oest a est en vehicles motoritzats . Viatjant amb un vehicle Winton , els conductors Jackson i Croclar empren seixanta-tres dies a completar el trajecte previst .
1903 . Karl Benz s'aparta de la empresa fundada per ell mateix . Amb els seus fills Eugen i Richard , funda a Ladenburg l'empresa C. Benz SZhne ( fills ) . La finalitat de la signatura és la construcció d'automòbils .
1903 . La productora musical Polyphon de Wahren , prop de Leipzig , inicia la fabricació del Oldsmobile sota llicència i comercialitza el vehicle amb el nom de Polymobile .
1904.06.17 . En un circuit tancat es celebra la cinquena cursa GordonBenett . Com que el guanyador de l'any anterior va ser el belga Carnille Genatzy , pilotant un vehicle alemany , l'organització de la propera cursa va a càrrec d'Alemanya. En la competició d'enguany , queda en primer lloc el francès Théry .
1904 . El nord-americà Charles , I. Knight registra la patent d'alimentació per corredissa , en la qual una corredissa interior i una altra exterior , proveïdes amb ranures , obren i tanquen els canals d'admissió i escapament a la camisa del cilindre .
1904 . A Gaggenau ( Alemanya ) la fàbrica Bergmann llança al mercat un vehicle petit , anomenat Liliput , construït per Willy Seck .
1904 . La fàbrica d'articles d'acer de Aquisgrà ofereix sota el nom de Omnimobil Bauteile components , com canvis , eixos, motors , bastidors , etc . , Per a la fabricació d'automòbils . L'oferta és ben acollida sobretot per aquelles empreses que compleixen amb els requisits bàsics per a la fabricació de vehicles , com les fàbriques de bicicletes .
1904 . Es fabrica a Barcelona el primer Hispano-Suiza . El vehicle , amb motor de quatre cilindres i 20 CV , ha estat dissenyat pel suís Marc Birkigt . Aquest primer model va estar en producció fins a 1907 .
1905.11.19 . A Berlín s'estableix el primer servei regular d'autobusos amb motor de gasolina . El proveïdor és la fàbrica berlinesa Daimler MotorenGesellschaft .
1905 . Robert Allmers i l'enginyer August Sporkhorst funden a Varel ( Alemanya ) la Hansa - Automobil GmbH , la primera fabricació és una Voiturette amb motor De Dion .
1905 . En l'estat alemany de Baviera s'inaugura amb el trajecte Bad-Lenggries la primera línia d'autobusos Correu d'Alemanya. Aquesta iniciativa s'estén aviat per tot el país .
1905 . La fàbrica de maquinària de Paul Heinrich Podeus a Alemanya comença la producció de camions . Aquests adquireixen en poc temps una excel·lent reputació , gràcies a la seva sòlida fabricació i la seva gran fiabilitat.
1905 . Al Saló Internacional de l'Automòbil celebrat al Palau de Vidre de Berlín participen 300 expositors de diferents països , tot i que majoritàriament procedeixen de França , Itàlia , Àustria i Estats Units.
1906.01.27 . Fred Marriott aconsegueix, amb un vehicle a vapor Stanley de fabricació especial , una velocitat de 195,652 km / h en un recorregut d'un quilòmetre a la platja de Ormond Beach ( Florida ) i de 206,448 km / ha la distància d'una milla . Bat així l'anterior rècord mundial establert amb un vehicle a vapor .
1906.07.06 . Neix a Barcelona el Reial Automòbil Club de Catalunya . El 6 juliol 1906 el rei Alfons XIII accepta la presidència d'honor de l' entitat fundada el 1903 sota el nom de Automòbil Club de Barcelona amb la intenció de contribuir al desenvolupament de l'automobilisme , defensar els interessos del conductor , promoure el turisme automobilístic i fomentar l'esport . El RACC és una associació esportiva independent sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica . En l'actualitat compta amb més de 350.000 associats i s'ha convertit en la primera agrupació d'automobilistes d'Espanya . Per prestar els seus serveis d'assistència en carretera , el RACC disposa de mitjans propis a Catalunya i manté acords de col·laboració recíproca amb els principals automòbil clubs europeus . El RACC és així mateix organitzador de proves esportives del més alt nivell com el Gran Premi d'Espanya de F - 1 o el Ral·li Catalunya Costa Brava puntuable per al Mundial de Ral·lis .
1906 . El consorci elèctric AEG presenta un nou accessori per a l'automòbil : un encenedor elèctric de cigars, que funciona simplement prement un botó , en escalfar la bateria un fil de platí .
1906 . Karl Benz dóna al Museu Alemany de Munic el primer vehicle motoritzat , fabricat per ell l'any 1886 . Aquest cotxe va ser el primer vehicle amb motor de gasolina .
1907 . El subtinent Paul Graetz emprèn la primera travessia del continent africà d'est a oest , en un vehicle Gaggenau de la Süddeutsche Automobilfabrik . En el seu viatge , que finalitza el 1909 , Graetz recorre 9.500 Km .
1907 . En Brooklands , al sud de Londres s'inaugura el primer circuit tancat. A més de dedicar-se a competicions esportives , el circuit es posa a disposició de la indústria de l'automòbil per a la realització de proves .
1907 . El príncep italià Borghese guanya la carrera Pequín - París en un vehicle Italià , després de recórrer 13.000 km .
1908.03.24 . El príncep Enric de Prússia registra la patent de l'eixugaparabrises .
1908 , setembre. Williarn C. Durant funda la General Motors Cornpany , la primera marca serà el Buick .
1908 , octubre . Comença la producció del Ford T , que adquireix en poc temps gran fama internacional .
1908 . Fritz Hofmann de la fàbrica química Bayer registra una patent per al procés d'elaboració de cautxú sintètic .
1908 . Finalitza la capital francesa la carrera Nova York -París . El primer vehicle a creuar la meta és un Protos , pilotat per Hans Koeppen , que és desqualificat , afavorint a l'equip nord-americà Thomas . No obstant això , al final se li concedeix a Koeppen la segona posició .
1908 . Es produeix l'Hispano Suïssa de 6 cilindres . És un automòbil luxós i ben acabat que , però, no va tenir molt èxit comercial . Va servir per demostrar la gran capacitat tecnològica de l'empresa.
1909 . L'empresa francesa De Dion - Bouton fabrica per primera vegada en sèrie el motor de vuit cilindres en V.
1909 . L'empresa Bocklenberg & Motto , radicada a la localitat alemanya de Elberfeld , comença la producció de panys per a la indústria automobilística .
1909 . Per primera vegada en la història , un vehicle arriba a una velocitat màxima de 200 Km/h. L'artífex de la gesta és Victor Hemery , pilotant un vehicle Benz al circuit de Brooklands .
1909 . Tres Hispano-Suiza amb motors de 4 cilindres participen a Barcelona en la carrera Copa de Catalunya instaurada pel rei d'Espanya Alfons XIII .
MORT:
Albert August Pope (mort en 1909 ) va ser el fundador del primer consorci automobilístic dels Estats Units . La seva empresa va desenvolupar , entre altres, els models Pope - Toledo , Pope - Hartford i Pope - Waverly . Després de la mort d'Albert Pope , el consorci es dissol .

1910 . Ettore Bugatti s'inicia la fabricació d'automòbils en la seva pròpia empresa , establerta a la localitat alsaciana de Molsheim . El primer model presentat és el model 13 .
1910 . Les firmes Argyll , Crossley , Arrol -Johnson i Isotta - Fraschini empren per primera vegada frens a les quatre rodes .
1910 . Benjamin Briscoe funda la United States Motor Car Corporation , que representa la fusió de 13 ( V ' , empreses tant de fabricants com de proveïdors . La nova societat , concebuda per competir amb el poderós consorci de la General Motors , finalitza les seves activitats al cap de dos anys per falta de liquiditat .
1910 . Primera celebració a Àustria de la Carrera dels Alps . En aquesta primera edició de la prova han recórrer un total de 856 km . Els guanyadors del premi per equips són Laurin & Klement . A l'any següent , la cursa ja té caràcter internacional , constant el recorregut d'uns 1.424 km .
1910 . La signatura Anònima Lombardo Fabbrica Automobila ( ALFA ) de Milà , fundada el 1909 , s'inicia la fabricació d'automòbils . Al principi , la nova empresa segueix amb les activitats de la societat italiana Darracq . Amb el traspàs de l'empresa a Nicola Romeo en 1915 , neix la marca Alfa Romeo .
1910 . A l'exposició Olimpia , celebrada a Londres , H. F. Morgan presenta els seus primers tricicles motoritzats . La producció d'aquests vehicles es manté durant quaranta-dos anys .
1911 . Durant un viatge a París per participar a la cursa Copa de l' Auto , l'enginyer Mate Birkigt decideix muntar una fàbrica a Lavallois , prop de París , per muntar els Hispano-Suiza . França és el mercat més important de l'època i el Saló Internacional de París el de major ressonància .
1911 . Al parc britànic de Trafford , prop de la ciutat de Manchester , s'inaugura la primera fàbrica de Ford , fora dels Estats Units .
1911 . Als EUA finalitza el judici sobre l'anomenada patent Seldon . La sentència favorable a Ford aplana el camí de la indústria automobilística nord-americana .
1911 . Daimler Motoren - Gesellschaft crea l'emblema de o marca en forma d'estrella de tres puntes .
1911 . Al circuit d'Indianàpolis se celebra la primera prova de les 500 milles . Ray Harroun guanya la carrera després de de 6 hores 42 minuts i 8 segons, a bord d'un vehicle Marmon .
1911 . Diverses empreses nord-americanes -entre les quals figuren Stearns , Stoddart - Dayton i Columbia munten per primera vegada motors sense vàlvules del fabricant Knight .
1911 . La General Motors Truck Company fabrica els primers vehicles industrials , establint amb això el començament d'una nova línia de productes , després de l'absorció de les empreses Rapid i Reliance .
1911 . La marca italiana Fiat fabrica el motor de quatre cilindres més gran, construït fins ara. El motor, amb una cilindrada de 28.353 cc, està previst per al seu muntatge en un dels vehicles de competició del tipus S 76 . No obstant això , la direcció de l'empresa decideix suspendre la fabricació d'aquest motor , perquè la participació en diverses carreres no els proporciona l'èxit desitjat .
1911 . Quan Hispano Suïssa es trasllada a París , Elizalde es converteix en el fabricant català més important
1912 , gener. Els nou participants alemanys del segon Ral · li de Montecarlo emprenen viatge des de Berlín . El primer ral · li es va celebrar l'any anterior , amb una participació de 23 pilots . El guanyador de la primera competició va ser Rougier .
1913 . La Ford Motor Company introdueix la línia de muntatge a la fabricació de magnetos . Es tracta d'una fase prèvia a la introducció de la fabricació automatitzada d'un vehicle de turisme , el model T ( Tin Lizzy ) ( Octubre de 1908 ) .
1914.04.05 . En el Gran Premi de França , celebrat al circuit de Lió , l'equip alemany de Mercedes , integrat pels pilots Lautenschlager , Wagner i Salzer , ocupa els primers tres llocs . La velocitat mitjana dels guanyadors és de 105,6 km / h . Per recórrer el trajecte , Lautenschlager necessita exactament 7 hores 8 minuts i 18 segons.
1914 . Els britànics Lionel Martin i Robert Bamford fabriquen el seu primer vehicle , al qual denominen Aston Martin . Amb aquest model , els dos participaran diverses vegades en carreres alpines . A partir de 1922 , inicien la fabricació comercial d'automòbils .
1914 . Estats Units i Gran Bretanya superen Alemanya i França en la quantitat de cotxes fabricats . Als Estats Units , el nombre total de vehicles és de 1,7 milions , a Gran Bretanya a 178.000 , a França a 100.000 i a Alemanya a 64.000 . En aquest últim país es comptabilitza un vehicle per cada 720 habitants .
1916 . El president Wilson signa el Decret de camins Federals . Willis - Kinght ofereix eixugaparabrises mecànics .
1917 . El massiu model A de Mitsubishi fa la seva aparició . Mentre que FORD obre la planta de River Rouge , el complex de fabricació més gran del món .
Chevrolet s'alia amb General Motors.
1920 . Apareix el primer automòbil Sedan .
1921 . Duesenberg presenta els frens hidràulics en les quatre rodes i el motor OHC Straight 8 .
1922 . FORD compra la marca Lincoln .
1924 . La pintura en esprai d'assecat ràpid de Dupont accelera la producció .
1924 . El primer automòbil amb el nom CHRYSLER va ser construït l' 5 gen
1924 . Walter P. Crhysler llança un acte amb el seu nom que inclou frens hidràulics i motor d'alta compressió .
El Chrysler six aparèixer al mercat amb equipament i innovacions que mai s'havien ofert en automòbils de preu mitjà , com el primer motor d'alta compressió amb pistons d'alumini , tapa de cilindres desmuntables , bomba de combustible que funcionava per buit , motor amb pressió d'oli en cada component , cigonyal de set bancades , carburador amb filtre d'aire , filtre d'oli reemplaçable i frens hidràulics en les quatre rodes . El Chrysler " Six " de 1924 va ser triat com el millor automòbil del segle XX entre els anys 1920-1929 .
1925 . Per continuar amb la política de constant enginyeria d'innovacions s'afegeix el balancejador harmònic al cigonyal del motor per augmentar el rendiment .
1926 . Chrysler entra al mercat de l'automòbil de luxe amb el premiat Chrysler Imperial E - 80 . El " 80" representa més que una designació per al model : l'altament sofisticat Chrysler Imperial garantia que podia arribar a les 80 milles per hora uns 128.7 Km / h , una velocitat increïblement alta per als camins d'aquests dies . El model T Coupe de la marca FORD apareix per primera vegada .
1927 . La marca VOLVO produeix el seu primer acte , el model P4 .
1928 . Plymouth debuta a mitjans d'any com un automòbil de preu mitjà , amb els Ford i Chevrolet . Llavors el De Soto puja a un nivell superior, els automòbils de mitjà preu van ser introduïts el 1929. La BMW comença la seva producció d'unitats amb el austin juliol .
1929 . Chrysler s'adapta a les seves models un carburador més eficient . Chevrolet presenta el motor OHV 6 pel segment de preus baixos .Chrysler introdueix la " floating power " conegut com suports de motor flotants al Plymouth de 1931 . Aquest motor amb dos suports de, mantenia la carrosseria i el xassís lliure de les vibracions que provenien del pesat quatre cilindres . Ara els conductors tenien la suavitat d'un vuit cilindres amb l'economia d'un quatre 1931 . Chrysler introdueix l'avanç automàtic d'espurna per buit i la roda lliure 1932 . FORD presenta el motor monobloc V8 per al segment de preus baixos 1934 . Un veritable automòbil modern, el super aerodinàmic Chrysler Airflow i De Soto Airflow debuta a 1934.El automòbil amb pura enginyeria incloïa avanços com una carrosseria super reforçada per màxima rigidesa i seguretat , seients del darrere tipus sofà amb un bagul interior , el motor estava muntat davant del tren davanter incrementant així l'espai interior . El més costós de tota la línia el Custom Imperial Airflow , va tenir el primer parabrises corbat d'una peça en la història automotriu .... Uns anys després , moltes d'aquestes innovacions van ser adoptades per la resta de la indústria automotriu del món sencer .
1939 . Plymouth 1939 introdueix el primer sostre convertible automàtic que funcionava amb buit. Chrysler anuncia el " super polit " un mètode pel qual les peces mòbils del motor eren polides gairebé com miralls per minimitzar la fricció . Una altra innovació d'aquest any va ser la caixa semiautomàtica " Fluid Drive " .
1940 . Owen Skelton anuncia un nou ítem per incrementar la seguretat . Una trava que impedia que la coberta es sortís fora de la llanda en una rebentada .

1941 . Chrysler introdueix el versàtil i altament estilitzat Town and Country . Aquesta rural , o quatre portes , gairebé per complet, construïda en fusta , tenia dues portes posteriors per a una fàcil càrrega .
1942 . De Soto introdueix uns fars que s'amagaven amb una làmina , inspirada pels actuacions experimentals , com el Newport i el Thunderbolt .
1946 . Un botó reemplaça el vell pedal per encendre el motor .
1949 . Després de la guerra Chrysler va irrompre en el mercat amb noves innovacions . Amortidors tipus " oriflow " , encesa del motor amb les actuals claus , sabates de frens unides amb reblons , Fre a disc en les quatre rodes es pot demanar en els models més costosos com el Chrysler Imperial . Plymouth introdueix la primera rural totalment construïda en acer . Chrysler primer amb tapisseria de niló.
1951 . Chrysler irromp amb el motor més poderós a Amèrica , el llegendari " Hemi " V8 amb la revolucionària càmera de combustió hemisfèrica , el motor d'alta performance , de 331 polzades cúbiques ( uns 5.42 litres ) , oferia més cavalls per polzada cúbica que qualsevol altre motor a Amèrica . També aquest any es va oferir la primera direcció hidràulica de la història anomenada " Hydraguide " .
1954 . Chrysler fa demostracions amb el primer automòbil impulsat per una turbina . El Mercedes 300SL presenta la injecció de combustible en la producció de cotxes marca el primer ús de les postes tipus ales de gavines 1955 . El nou Chrysler 300 és l'acte , de producció , més poderós del món . Aquesta cupè de sostre dur equipat amb un Hemi V8 lliurava 300HP alimentat amb dos carburadors de quatre boques cadascun.
1956 . La transmissió a botó és ara part de la línia Chrysler , juntament amb l'opció d'un tocadiscs de 45rpm ( Malauradament la pua saltava molt amb les carreteres d'aquests dies ) . El Chrysler 300B es equip amb un millorat Hemi V8 ara amb una potència de 355HP i una compressió de 10:1 el que resultava en un cavall de força per polzada cúbica . Un Plymouth Turbina creua des de New York als Angeles .
1957 . Imperial introdueix en la indústria Americana el primer parabrisa amb doble curvatura ( lateral i superior ) i finestretes laterals corbes . El imperial s'identifica amb les primeres aletes ben definides .
1958 . Una altra innovació de Chrysler , que ens acompanya fins als nostres dies, el control de creuer .
1959 . Butaques giratòries que pivotaven cap a fora en obrir la porta s'oferia com a opcional en alguns productes Chrysler . La segona generació de cotxes a turbina creuava des Detroit la ciutat de New York .
1960 . Chrysler canvia de construcció tipus carrosseria sobre xassís al tipus trineu . El primer compacte de Chrysler es equip amb renovat motor de sis cilindres el conegut " Slant Six" , i el primer alternador que reemplaçament al dinamo. El De Soto va ser discontinuat després d'una curta producció en sèrie.
1961 . Un Plymouth 1961 va des Detroit Chicago en un viatge de 5 ½ hores i 527 km , sense bateria , per provar el nou alternador , inventat per Chrysler 1963 . Chrysler llança el revolucionari programa de turbina , cedint 50 automòbils a conductors preseleccionats , per a una prova en el món real . Finalment l'automòbil no va entrar en producció per problemes financers de la companyia .
1964 . Ford llança el Mustang a mitjans d'any . Comença l'entusiasme per aquest cotxe .
1967 . Automòbil amb una carrosseria feta totalment de materials plàstics .
1969 . Chrysler introdueix com a equip optatiu la primera llum d'alta intensitat per al maneig nocturn .
1971 . Imperial ofereix el primer sistema antibloqueig ( ABS ) en les quatre rodes en la història .
1975 . En resposta a l'embargament de cru Àrab, Chrysler ofereix un sistema que alertava al conductor quan pressionava l'accelerador molt fort , sense necessitat.
1976 . El motor utilitza sensors d'espurna i un ordinador per al control d'emissions .
1978 . Plymouth Orizon , i Dodge Omni són els primers actuacions compactes Americans amb tracció davantera .
1981 . El completament nou acte "K " estava impulsat per un nou motor de 2.2litros i només quatre cilindres .
1984 . Utilitzant la resistent plataforma del " K" , la famosa Minivans , o Wagon màgica , amb tracció davantera , inauguren una nova forma de transportació a Amèrica , que ens acompanya fins als nostres dies . La van Plymouth Voyager de 1984 va ser triada com el vehicle més representatiu del segle XX per a la dècada del 80 ( 1980-1989 ) .
1988 . El 1988 el Chrysler New Yorker va ser el primer automòbil Americà amb "Air Bag " com a equipament estàndard .
1991 . Chrysler ofereix al públic el primer automòbil dissenyat per a la competició " un pura sang ", El Dodge Viper V -10 . Chrysler , líder indiscutit , al mercat de les minivans ofereix ara tracció 4x4 .
1991 . General Motors crea la Saturn Corp.
1993 . Totalment renovats en el seu disseny els denominats " LH " trencar amb tot el conegut amb el seu disseny " cab - forward ", que es basava en la idea de portar les rodes cap als extrems per a una màxima protecció en cas d'accident .
1994 . Com a combustible alternatiu s'ofereix una Dodge RAM , Vans i Wagons a GNC , també ET - Van elèctriques , i el Dodge Intrepid podia funcionar amb etanol o també GNC .
1997 . Plymouth Prowler , utilitza la major part de la carrosseria d'alumini. Osmobile i Acura , ofereix sistemes de navegació a bord , tal com ho fan diversos fabricants independents .Toyota comença a vendre sedanes híbrids ( gasolina / electricitat ) Prius al Japó .
1998 . Chrysler Corp s'uneix a Daimler - Benz .
1999 . S'uneixen la Chrysler i Mercedes - Benz , formant la Daimler - Chrysler . La TOYOTA Tundra V8 desafia a les pick - up nord-americà de grans dimensions. Cadillac anuncia el seu nou sistema .

2000 . Honda comença al segle XXI venent el INSIGHT , un híbrid gasolina - electricitat als Estats Units .



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada